Als transportbedrijf heeft STS NL te maken met product schade. Ondanks de goede zorg voor een pakket, kan de klant bij het uitpakken schade ontdekken die tijdens het transport niet direct zichtbaar was. Vaak schade die al ontstaan is voordat het product in handen kwam van STS NL.
STS NL levert onder andere van ‘business to consumer’. Doordat de goederen veelal een lange reis afleggen, is de kans op schade aanwezig. Ondanks uitgebreide controle van de verpakking op het logistieke centrum, kan een artikel bij het uitpakken toch beschadigd blijken te zijn. Dit volledig buiten de schuld van STS NL om. Toch kan de klant STS NL voor deze beschadigingen verantwoordelijk houden.
Het transportbedrijf had daarom behoefte aan een app waarmee zij bewijslast zouden kunnen verzamelen, voordat een pakket wordt uitgepakt. Een manier om aan te tonen dat zij bij ontvangst van het pakket op het logistieke centrum geen enkele schade hebben kunnen identificeren.
bezorgers kunnen via de app eenvoudig bewijslast verzamelen, bijvoorbeeld door het maken van foto’s voorafgaand aan en na afloop van het uitpakken van een product. De app bevat daarnaast ritgegevens en afleverpunten.
Schademeldingen in de app stromen direct door naar de webapplicatie, waarin deze data wordt bijgehouden. De applicatie is altijd toegankelijk en biedt tevens de mogelijkheid om schademeldingen te converteren naar een pdf-bestand en vervolgens eenvoudig te versturen naar een externe partij.
Dankzij de app en webapplicatie kan STS NL op nauwkeurige wijze bewijslast bij product schade verzamelen en registreren, om aan te tonen dat schade bij ontvangst op het logistiek centrum niet zichtbaar was voor STS NL. Hiermee heeft het transportbedrijf in enkele maanden 26% meer schades kunnen verhalen op logistiek centrum.
Door de nieuwe app en webapplicatie optimaal in te zetten kan STS NL de komende jaren efficiënter werken en sterkere bewijslast verzamelen. Hiermee zal het aantal schades dat zij kunnen verhalen op de verzekering aanzienlijk groeien.
STS NL zal de app in de toekomst tevens gaan inzetten om ook andere bedrijfskosten te reduceren en extra diensten te kunnen aanbieden.