Transport & Logistiek

Software ontwikkeling voor de transport- en logistieke branche

Met onze jarenlange ervaring in de transport- en logistieke sector begrijpen wij de uitdagingen van deze branche. Snelheid, efficiëntie en betrouwbaarheid zijn essentieel om je te onderscheiden en gezonde winstmarges te behalen. Solid Digital ontwikkelt zowel maatwerksoftware als gestandaardiseerde oplossingen die jouw processen optimaliseren en digitaliseren. Zo helpen wij je kosten te verlagen en maximale efficiëntie te bereiken.

Begrijpt de uitdagingen van de branche
Afgestemd op je eigen processen
Snel inzetbaar

Onze diensten en oplossingen worden al vertrouwd door o.a :

Voordelen

Welke uitdagingen kan digitaliseren ondersteuning bieden?

Digitalisering biedt zeker in de transport- en logistiekbranche grote voordelen: het verhoogt de efficiëntie, verlaagt kosten en maakt data inzichtelijker.

Schaarste aan gekwalificeerd personeel

Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het lastig om voldoende personeel te vinden. Met efficiënte software verminder je de tijd die medewerkers kwijt zijn aan repetitieve taken, zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaken. Zo kun je met dezelfde mensen meer werk gedaan krijgen.

Hoge operationele kosten

Brandstof-, onderhoud- en materiaalkosten blijven toenemen. Efficiëntie verhogen en bedrijfsmiddelen optimaal inzetten is essentieel om de operationele beheersbaar te houden.

Complexe planning

Het overzicht behouden over logistieke processen, voertuigen en goederenstromen vraagt om goede software die planning, administratie en rapportage vereenvoudigt.

Veiligheid en compliance

Er zijn strikte eisen waaraan transport- en logistiekbedrijven moeten voldoen. Goede software helpt bij het naleven van de regels en standaarden en vermindert de kans op menselijke fouten.

Personeelsapp

Personeelsapp

Voor Curfs Logistics ontwikkelden we een personeelsapp voor het overzichtelijk presenteren van alle interne communicatie. Medewerkers vinden in een gebruiksvriendelijke interface alle nieuwsbrieven, handleidingen, trainingen en hebben de mogelijkheid om schade te melden. Gebruikers ontvangen alleen de informatie die voor hen relevant is, afhankelijk van hun rol.

Software koppelen

Koppelen van bestaande software / API-koppelingen

In de transport- en logistiekbranche is het vaak nodig om verschillende systemen met elkaar te verbinden. Denk aan planningsoftware, GPS-systemen of administratiepakketten. Wij realiseren API-koppelingen waarmee gegevens tussen verschillende applicaties efficiënt en foutloos kunnen worden uitgewisseld. Hierdoor ontstaat er één centraal overzicht van met relevante informatie.

Klantenportaal

Klantenportaal

Met en goed klantenportaal geeft u klanten inzicht in bijvoorbeeld de status van leveringen, track-and-trace gegevens en rapportages. Hiermee kunnen klanten op elk gewenst moment zelf de informatie raadplegen die ze nodig hebben. Dat scheelt medewerkers tijd en zorgt voor betere transparantie en klanttevredenheid.

Ontwikkeling

Ontwikkeling op maat

Elke organisatie heeft zijn eigen unieke processen en specifieke behoeften. Loopt uw bedrijf tegen een probleem aan waar nog geen geschikte software voor bestaat? Solid Digital kan in zo’n geval een oplossing volledig op maat ontwikkelen die perfect aansluit op de unieke processen van het bedrijf. Of het nu gaat om een specifieke app voor de planning of een webapplicatie voor de training van personeel, wij denken graag met mee en ontwikkelen een oplossing die snel inzetbaar is en past binnen het budget.

"Ons doel is voortdurend de organisatie te verbeteren. Daarom hebben wij Solid Digital benaderd voor de ontwikkeling van een personeelsapp. Het vooraf opgestelde ontwerp gaf ons al een goed beeld van het eindresultaat. Hoewel de ontwikkelfase langer duurde dan verwacht, zijn we erg tevreden met de uiteindelijke app. Deze biedt een duidelijke meerwaarde voor ons bedrijf."

Ilse Bormans

Kwaliteitsmanager, Curfs Logistics

contact

Vrijblijvende kennismaken?

Bij Solid Digital begrijpen we dat het lastig kan zijn om een transparant en betrouwbaar bedrijf te vinden dat zonder vakjargon met je communiceert. Een kennismaking met ons is geheel vrijblijvend en je krijgt altijd een duidelijke en heldere reactie. Plan vandaag nog een afspraak.

Franciscusweg 219, 1216 SE Hilversum
Wij gebruiken uw gegevens alleen voor het opnemen van contact zoals in de privacy policy kunt bekijken
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Close Cookie Popup
Cookievoorkeuren
Door op ‘Alles accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacybeleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies die worden gebruikt om te begrijpen hoe de website presteert, en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevant zijn voor uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).