Met onze jarenlange ervaring in de transport- en logistieke sector begrijpen wij de uitdagingen van deze branche. Snelheid, efficiëntie en betrouwbaarheid zijn essentieel om je te onderscheiden en gezonde winstmarges te behalen. Solid Digital ontwikkelt zowel maatwerksoftware als gestandaardiseerde oplossingen die jouw processen optimaliseren en digitaliseren. Zo helpen wij je kosten te verlagen en maximale efficiëntie te bereiken.
Onze diensten en oplossingen worden al vertrouwd door o.a :
Digitalisering biedt zeker in de transport- en logistiekbranche grote voordelen: het verhoogt de efficiëntie, verlaagt kosten en maakt data inzichtelijker.
Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het lastig om voldoende personeel te vinden. Met efficiënte software verminder je de tijd die medewerkers kwijt zijn aan repetitieve taken, zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaken. Zo kun je met dezelfde mensen meer werk gedaan krijgen.
Brandstof-, onderhoud- en materiaalkosten blijven toenemen. Efficiëntie verhogen en bedrijfsmiddelen optimaal inzetten is essentieel om de operationele beheersbaar te houden.
Het overzicht behouden over logistieke processen, voertuigen en goederenstromen vraagt om goede software die planning, administratie en rapportage vereenvoudigt.
Er zijn strikte eisen waaraan transport- en logistiekbedrijven moeten voldoen. Goede software helpt bij het naleven van de regels en standaarden en vermindert de kans op menselijke fouten.
Onze succesvolle samenwerkingen met klanten hebben geleid tot software die hun bedrijfsdoelen ondersteunt en versterkt.
Voor Curfs Logistics ontwikkelden we een personeelsapp voor het overzichtelijk presenteren van alle interne communicatie. Medewerkers vinden in een gebruiksvriendelijke interface alle nieuwsbrieven, handleidingen, trainingen en hebben de mogelijkheid om schade te melden. Gebruikers ontvangen alleen de informatie die voor hen relevant is, afhankelijk van hun rol.
In de transport- en logistiekbranche is het vaak nodig om verschillende systemen met elkaar te verbinden. Denk aan planningsoftware, GPS-systemen of administratiepakketten. Wij realiseren API-koppelingen waarmee gegevens tussen verschillende applicaties efficiënt en foutloos kunnen worden uitgewisseld. Hierdoor ontstaat er één centraal overzicht van met relevante informatie.
Met en goed klantenportaal geeft u klanten inzicht in bijvoorbeeld de status van leveringen, track-and-trace gegevens en rapportages. Hiermee kunnen klanten op elk gewenst moment zelf de informatie raadplegen die ze nodig hebben. Dat scheelt medewerkers tijd en zorgt voor betere transparantie en klanttevredenheid.
Elke organisatie heeft zijn eigen unieke processen en specifieke behoeften. Loopt uw bedrijf tegen een probleem aan waar nog geen geschikte software voor bestaat? Solid Digital kan in zo’n geval een oplossing volledig op maat ontwikkelen die perfect aansluit op de unieke processen van het bedrijf. Of het nu gaat om een specifieke app voor de planning of een webapplicatie voor de training van personeel, wij denken graag met mee en ontwikkelen een oplossing die snel inzetbaar is en past binnen het budget.
Ilse Bormans
Kwaliteitsmanager, Curfs Logistics
Bij Solid Digital begrijpen we dat het lastig kan zijn om een transparant en betrouwbaar bedrijf te vinden dat zonder vakjargon met je communiceert. Een kennismaking met ons is geheel vrijblijvend en je krijgt altijd een duidelijke en heldere reactie. Plan vandaag nog een afspraak.