Gebruiksvriendelijk klantenportaal maakt complexe rapportages inzichtelijk

Project
Door alle inspectierapportages in één gebruiksvriendelijk klantenportaal weer te geven heeft de klant één duidelijk overzicht en actiegerichte inzichten.

Probleemstelling

Kiwa Fire Safety & Security is specialist in inspecties ten aanzien van brandveiligheid. Na het afronden van de inspectie wordt de rapportage per e-mail verstuurd naar het geïnspecteerde bedrijf. Voor veel bedrijven werkt dit overzichtelijk en helder.

Voor organisaties met verschillende vestigingen en verantwoordelijke medewerkers is het de uitdaging om de verschillende inspecties ordelijk weer te geven als daarbij de organisatiestructuur bepalend is (toegang tot rapportages alle vestigingen of één vestiging). Er is niet direct een overzicht van alle uitgevoerde inspecties per vestiging. De beschikbare rapportages en gegevens  combineren tot actiegerichte inzichten, is daarbij een uitdaging. Ook voor de inspecteurs van Kiwa Fire Safety & Security is het lastig om deze informatie snel bij de hand te hebben bij vragen en gewenste uitleg.

Klantenportaal aangepast aan inspectie proces

Allereerst zijn alle wensen en eisen in kaart gebracht. Vervolgens is er een online omgeving ontwikkeld, volledig afgestemd op het inspectieproces. In dit klantenportaal kan zowel Kiwa Fire Safety & Security als de klant, zonder technische kennis, de omgeving verder naar eigen inzicht aanpassen en beheren. Voor zowel desktop als mobiel worden alle rapportages duidelijk weergegeven. De volgende onderdelen zijn meegenomen in het klantenportaal;

Organisatiestructuur

De weergave van de organisatiestructuur kan volledig zelf aangepast worden waardoor er niet alleen een duidelijk overzicht is voor klanten met één vestiging, maar ook voor klanten met verschillende vestigingen. Per vestiging of organisatie kan ook het logo van de desbetreffende klant worden weergegeven. Hierdoor krijgt de klant een gepersonaliseerde omgeving met de eigen identiteit.

Gepersonaliseerd klantenportaal

Alle rapportages in één overzicht

Rapportages worden op een gebruiksvriendelijke manier weergeven zodat de klant eenvoudig de informatie kan bekijken en een overzicht heeft van alle uitgevoerde rapportages. Er kan o.a. worden gefilterd op status, datum, vestigingen etc. Indien er een nieuwe rapportage beschikbaar is, ontvangt de klant hier automatisch een e-mail notificatie van.

Overzicht rapportages klantenportaal

Klant kan eigen portaal beheren

De klant heeft volledig eigen beheer over zijn omgeving. Hij kan zelf nieuwe gebruikers toegang verlenen tot het portaal waarbij de betreffende vestiging en type gebruiker kunnen worden geselecteerd. Afhankelijk van het type gebruiker en de verleende toegang wordt er bepaalde data wel of niet toegekend. Optimale controle dus.

Data combineren voor meer inzichten

De beschikbare data van inspectierapportages zijn gecombineerd tot een dashboard waarbij de klant in één oogopslag voldoende inzichten heeft en hierop kan sturen. Bijvoorbeeld door het combineren van de data van verschillende vestigingen op het gebied van het beoordelen op kwaliteitseisen.

Weergave van inzichten in klantenportaal

Resultaten

Kiwa Fire Safety & Security is recent gestart met de inzet van het klantenportaal. Er is nu al geconstateerd dat het verzamelen van alle inspecties in één gebruiksvriendelijk portaal veel tijd bespaard voor de inspecteur en klant. Het combineren van inspectiedata is daarnaast heel nuttig aangezien dit actiegerichte inzichten geeft die de kwaliteit verbeteren. Hierdoor kan Kiwa Kiwa Fire Safety & Security zich verder in de markt onderscheiden.

Maak een afspraak
Projecten

Bekijk andere gerealiseerde projecten