Graffiti komt overal voor en geeft overlast. Bewoners ergeren zich in hoge mate aan deze “vervuiling”. Graffiti trekt graffiti aan en een bekladde stad is niet stimulerend om toeristen te trekken en tast het imago van Amsterdam aan. Het beleid van de Gemeente Amsterdam is om zo snel en effectief mogelijk Graffiti te verwijderen. De afdeling “Anti plak en klad” van de Gemeente Amsterdam is belast met het verwijderen van deze ontsierende overlast.
Bewoners of bedrijven bellen naar de Gemeente of doen een melding via de website van de Gemeente Amsterdam. De werkwijze voor het melden van graffiti overlast via de website van de gemeente Amsterdam was voor burgers niet eenvoudig doordat het lastig was om de juiste pagina te vinden met bijbehorend contactformulier.
Na het versturen van een graffiti melding kwam dit niet altijd op de juiste afdeling terecht en waren de details van de melding vaak onvolledig. Met als gevolg; meldingen bleven onnodig lang liggen. Om de bewoners van Amsterdam beter van dienst kunnen zijn, is besloten de workflow verder te optimaliseren en tegelijkertijd is er besloten een efficiencyslag door te voeren. Voor deze opdracht heeft de Gemeente Amsterdam Solid Digital benaderd.
Het makkelijk melden van graffiti, racistische teksten of andere calamiteiten. Snel en effectief een melding versturen aan de gemeente Amsterdam in drie stappen; de locatie, situatie foto en het type melding, kan direct worden bijgevoegd.
Meldingen worden direct via de app doorgegeven aan de betreffende afdeling waardoor de graffiti verwijdering sneller wordt gerealiseerd.